Vellos con Historia

Caderno de historias de tradición oral recollidas na comarca de Meira (Lugo)

Gaiteiro de Trabada
Se queren saber señores/de que pueblo é o gaiteiro,/de Barreiros e Trabada/eu e mailo compañeiro./Anda que no te quiero/por sucia y por fea/Anda que no te quiero/busca quién te quiera./O gaiteiro de Trabada/foi tocar a Santa Marta/adormeceu no camiño/veu un can e roeulle a gaita./Anda que no te quiero/por sucia y por fea/Anda que no te quiero/busca quién te quiera./A meniña na fonte/lle dixo ó caldeiro/eu quixera que foras/un mozo solteiro./Trabada ten gaiteiro/nós en Páramo tamén/gaiteiro xa non vive/pero a casa queda en pé./Anda que no te quiero/por sucia y por fea./Anda que no te quiero/busca quién te quiera./Teño catro patacos/no meu tabaqueiro,/casa conmigo nena/que teño diñeiro.

Cantámosche os reis
Cantámosche os reises/guedellos de cabra/cantámosche os reises/non nos deches nada./Somos os reises do kikirikí/vamos a ver que nos botan aquí/sómos os reises do kakaraká/vamos a ver que nos botan alá./Somos os reises da cabra afanada/viñemos eiquí, no nos deron nada/.Cantámosche os reises/guedellos de cabra/cantámosche os reises/non nos deches nada./Aquí vimos catro cantaremos oito/diano aguinaldo fuciño de cocho,/ó aguinaldo vimos, ó aguianaldo andamos,/se nos dan touciño tamén o levamos,/sómo-los reises do kikirikí/se non nos dan nada,/cagámoslle eiquí./Cantámosche os reises/guedellos de cabra/cantámosche os reises/non nos deches nada.
IAV (O Chao, Ribeira de Piquín. Popularizada por Seivane)


Séntate aquí miña prima/tú nunha pedra e eu noutra/axudarasme a cantar/que a miña fortuna é pouca.

Toca meu violo toca/e non deixes de tocar/xa que me costache os cartos/axúdamos a ganar./Eu cantar cantaba ben/pero a gracia non me axuda,/teño que tomar o zumo/dunha laranxa madura.

Indo pola mar abaixo sentín cantar e cantei,/válgame dios qué bien canta la sirenita del rey./Indo pola mar abaixo perdín a miña navalla/busca barqueiro busca que alá na mar che quedaba.

Dánolo aguinaldo/anque sea pouco/un touciño enteiro/e mitá do outro.

O cantar vai no ter gracia,/e bailar no ser lixeiro,/e o enamorar en ser guapo/e o ser rico en ter diñeiro.

Me gusta cantar al viento/porque vuelan mis cantares/y digo lo que siento/en toditos los lugares.

Se queres que o carro cante/móllalle o eixe no río,/e despois de ben mollado/canta como un asubío.

Furafollas toca a gaita/e a muller toca o tambor,/Mariniña a pandereta/e o burro baila ó redor.

E tu non viche o que eu vin/na feira de Lindín,/unha cabra cunha roca/e un castrón cun violín.

A que non viche o que eu vín/na feira de Monterroso/vintecinco costureiras/dacabalo dun rapaso.
TVG (Meira; Pousada, A Pastoriza)

0 comentarios:

Publicar un comentario

Valoramos todo o que nos poidas aportar: comentarios, críticas, novos contos (lembra dicirnos onde se contan!), fotografías vellas, e por suposto tamén ánimos...


Benvidos!

No curso 2008-2009, profesor e alumnos de Ciencias Sociais de 4º da ESO, do IES Pedregal de Irimia (Meira, Lugo) elaboramos un traballo de investigación que rematou neste blog. Con el, quixemos compartir con vós as moitas e fermosas historias que recollemos dos nosos vellos: cantigas, remedios contra as doenzas e mal de ollo, contos de lobos, nubeiros, ánimas e santas compañas, demos, mouros, encantos, e ata tesouros enterrados (organizadas por categorías). Poderedes acceder a todas elas, consultar imaxes, deixarnos comentarios e, por suposto, mesmo enviarnos as historias que vós mesmos recollades para sumar a este caderno. Que vos gusten!

miguelabraira@edu.xunta.es

Atopa!


Coñécenos en "Quen somos"